söndag 21 augusti 2011

Då var första inskolningveckan Avklarad..

Och vi går med rasande fart in på vecka Nr2....

Alva platsar som fisken i vattnet på dagis med alla nya kompisar och leksaker.
ÄN så länge har allt gått fint och hon har så bråttom in och leka att jag inte ens hinner ta av mej skorna på morgonen.

Första veckan har vi vart där från 9-11 och i torsdags "lämmnade" jag henne och placera rumpan i personalrummet. Hon hade så bråttom att jag inte ens hann säga hejdå.

Fröknarna sa att hon lekt men efter 1timme ropade hon lite på mamma men utan tårar. Min tös...min duktiga tös....Det här gör nog ondare i mammas hjärta och det gäller att verkligen bita ihop och lägga alla orosmoment år sidan..

Fryser hon, är blöjan full, saknar hon mej, är hon hungrig, Har hon det bra??!!
Åå Carro carro din nojhöna....

Men nya tag nudå...I veckan ska hon äta & sova med alla andra barn så nu håller vi tummarna att det går smärtfritt..

Helgen har vart full rulle med kräftkväll hon fam Arvidsson, en heldag på smedsjön (utan fisk) och en miniutflykt på plantmarknaden. Underbart!

Nu sitter jag i soffan och ska poppa mej lite popcorn, Väldigt Gravida Marina va nyss här och vi slängde i en hårfärg på henne som blev riktigt bra!
Vi va lite oroliga att värkarna skulle sätta igång när hon konkade ner på alla fyra så vi kunde skölja ut färgen men jag har ju bettat på att bebben kommer imorn så....:)

Nej nu ropar soffan och liggläge på mej

Ha en fin söndag <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar